Amortyzator skrętu – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć
Pojęcie amortyzator skrętu odnosi się do specjalistycznego sprzętu, który jest dodatkowym wyposażeniem motocykli. Nie musimy obowiązkowo mieć go w naszej maszynie, ale warty jest zamontowania. Na chwilę obecną takich urządzeń jest kilka rodzajów. Szczegóły na ten temat w poniższych fragmentach artykułu.
W wielkim skrócie
Chcąc najprościej jak to możliwe określić sensowność instalowania charakteryzowanego elementu w jednośladzie, warto zwrócić uwagę zwłaszcza na poczucie bezpieczeństwa, jakie ten typ urządzenia gwarantuje przemieszczającemu się maszyną. Generalnie rzecz biorąc, amortyzatory skrętu są zalecane w głównej mierze w modelach typowo sportowych, które cechują się stosunkowo lekką ramą. W przypadku takich maszyn podstawą konstrukcji jest projekt ostrej geometrii podwozia, więc gdy postawimy na sprzęt uzupełniający jakim jest właśnie amortyzator, mamy okazję uniknąć drgań kierownicy, a więc zjawiska zwanego potocznie Shimmy.
Skuteczność gwarantowana
Kiedy już drgania wyżej wspomniane mają miejsce, wówczas częstokroć powodują one zerwanie przyczepności przedniej opony. Poprzez amortyzatory skrętu z kolei ograniczamy do minimum zagrożenie wypadkiem wywołanym właśnie przez zjawisko Shimmy.
Dwa podstawowe rodzaje
Amortyzatory skrętu na Moto-tour.com.pl występują głównie w dwóch odmianach, a mianowicie olejowe oraz gazowo olejowe. Umożliwiają one efektywne tłumienie drgań, które odbywa się liniowo bądź progresywnie. Ponadto dostępne są także elektroniczne urządzenia tej kategorii, gdzie cała praca sprzętu odbywa się z wykorzystaniem innowacyjnej elektroniki. Opisywane akcesoria motocyklowe są instalowane w rejonie główki ramy. Niektóre modele są zaś stworzone do zamocowania na bocznych fragmentach maszyny, a dokładniej na przestrzeni między lagą i uchwytem w ramie. Niezależnie jednak od tego, jaki model amortyzatora wybierzesz, każdy zapewni Twojemu pojazdowi pewność komfortowej jazdy.